c_tl over_banner c_tr
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

SM42-2420
SM42-2420
Komentarzy: 1
Łukasz P


E6ACTd-103
Poprzednie zdjęce:
E4DCUd-001  
 Następne zdjęcie:
BR233-588-3

E6ACTd-103

Rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy autora zdjęcia surowo zabronione!!!

E6ACTd-103
Komentarz: 23.06.2020 | Świętochłowice | E6ACTd-103 ze składem wagonów do przewozu stali, stoi w obrębie bocznicy Ekoinstal w świętochłowickiej dzielnicy Chropaczów.
Słowa kluczowe: E6ACTd, E6ACTd-103
Data: 24.06.2020 19:28
Wyświetleń 3618
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 Głosów)
Wielkość pliku: 818.3 KB
Dodał: Czapajew

EXIF Info
Make: EASTMAN KODAK COMPANY
Model: KODAK EASYSHARE C713 ZOOM DIGITAL CAMERA
Exposure time: 1/480 sec(s)
Aperture value: F/3.8
ISO speed: 80
Date created: 01.01.2007 12:31:29
Focal length: 11.6mm


Autor: Komentarz:
rockystallion1
Użytkownik

Data: 20.07.2012
Komentarzy: 288
-

Zmieniono trochę przebieg toru między Ekoinstalem a hutą Zygmunt, mam rację?
24.06.2020 21:26 Offline rockystallion1 dominik.wald.mail at gmail.com https://www.youtube.com/user/rockystallion1/videos 38971863
Czapajew
Użytkownik

Data: 18.01.2017
Komentarzy: 40
-

Oprócz tego, że kawałek dalej dorobiono rozjazd gdzie odbija się bezpośrednio do hali magazynowej, to chyba nic więcej się nie zmieniło w układzie tego toru. Swoją drogą ciekaw jestem, co dalej będzie z tą bocznicą z Zygmunta, bo odkąd otwarto ten rozjazd w listopadzie 2019r, to składy są spychane z Chebzia od razu do hali i bocznica jest praktycznie nieużywana, a tamtejsze dwie SM30 odstawione pod murem.
24.06.2020 21:58 Offline Czapajew
rockystallion1
Użytkownik

Data: 20.07.2012
Komentarzy: 288
-

Podejrzewam, że nie będą już używać tej bocznicy, gdzie stoją SM30 i dlatego dorobiono ten rozjazd, żeby zminimalizować manewry.
24.06.2020 22:02 Offline rockystallion1 dominik.wald.mail at gmail.com https://www.youtube.com/user/rockystallion1/videos 38971863
Czapajew
Użytkownik

Data: 18.01.2017
Komentarzy: 40
-

Orientuje się ktoś czy ten tor był kiedyś zelektryfikowany? Mniej więcej na wysokości tego rozjazdu, może parę metrów za nim w chaszczach po prawej, jest fundament po słupie trakcyjnym. Wiem, że dawniej jak nie było jeszcze linii piaskowej na szyb Jerzy na Lipinach, to piasek był dostarczany przez PKP, ale przeglądając stare mapy, tor normalny kończy się na hucie Zygmunt, a od Chebzia nie było sieci. Może ktoś wie coś więcej na ten temat.
01.07.2020 18:52 Offline Czapajew
rockystallion1
Użytkownik

Data: 20.07.2012
Komentarzy: 288
-

Pogłówkowałem trochę i niestety nie znam rozwiązania tej sprawy. Jeżeli na Chebziu nigdy nie dokończono elektryfikacji, ciężko powiedzieć, że tor do Zygmunta był zelektryfikowany. Pamiętajmy też, że mapy nie pokazują wszystkich bocznic, łącznic, być może o czymś nie wiemy. W tym rejonie było tak dużo bocznic, a my mamy do dyspozycji jedynie stare mapy oraz ewentualnie jakieś osoby, pamiętające tamte czasy, także bardzo ciężko jest dokładnie ustalić takie rzeczy, ale fajnie, że próbujemy.
05.07.2020 09:50 Offline rockystallion1 dominik.wald.mail at gmail.com https://www.youtube.com/user/rockystallion1/videos 38971863
Markus
Gość
szyb Jerzy

Prawdopodobnie jest to pozostałość po sieci trakcyjnej PMP Tor na szyb podsadzkowy Jerzy biegł ze stacji Marta i był zelektryfikowany. Sieć została zdjęta na początku lat 80-dziesiątych, a słupy trakcyjne na były likwidowana w roku 1988. Pracowałem wtedy na sieciowym, Torowisko było już mocno zarośnięte i brakowało w kilku miejscach szyn. Na bieżąco je uzupełniano i likwidowano słupy, aż do nie istniejącego już wtedy mostu podsadzkowego.
05.07.2020 11:48  
Czapajew
Użytkownik

Data: 18.01.2017
Komentarzy: 40
-

@Markus, tylko że tor o którym wspominasz biegł w zupełnie innym miejscu i już dawno nie istnieje. Ten tor, który widać na zdjęciu należał i w dalszym ciągu należy do PKP. Już kiedyś poruszałem tutaj temat tej linii piaskowej, zrobiłem nawet fotorelacji z jej przebiegu, jednak mimo wszystko ciągle nasuwają się jakieś pytania i wątpliwości. Korzystając z okazji, wiesz może, albo któryś z czytających, czy na KWK Śląsk na Chropaczowie były dwa zbiorniki podsadzkowe? Na mapie sieci PMPPW z 1970r widać naniesiony posterunek " Chropaczów", przy którym było odgałęzienie na kopalnię. Posterunek znajdował się w okolicy łuku kolejowego przy ul. Kolonia Zygmunt. Wyglądało to tak jakby na kopalnie szło wjechać torem piaskowym w tym miejscu i od strony Ajski. Na późniejszych mapach wspomniany posterunek nie był już naniesiony, został tylko " Śląsk".
05.07.2020 17:25 Offline Czapajew

Wyślij komentarz
Osoba:
Tytuł
Komentarz:
 
BBCode
Kod weryfikacyjny

Przepisz litery z obrazka. Duże i małe litery są rozróżniane.
Jeśli masz problem z odczytaniem znaków, kliknij w obrazek a wygeneruje się nowy.
 


Poprzednie zdjęce:
E4DCUd-001  
 Następne zdjęcie:
BR233-588-3