c_tl over_banner c_tr
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

BR232-446
BR232-446
Komentarzy: 0
kuznior


6Dg-140
Poprzednie zdjęce:
6Dg-139  
 Następne zdjęcie:
6Dg-140

6Dg-140

Rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy autora zdjęcia surowo zabronione!!!

6Dg-140
Komentarz: 13.09.2017 | Świętochłowice | 6Dg-140 wracająca z bocznicy Ekoinstal w kierunku Chebzia na pograniczu dzielnic Chropaczów i Lipiny. Jakieś 100 metrów w linii prostej za krzakami, przebiegał dawniej szlak kolei wąskotorowej pomiędzy stacją Huta Zygmunt, a stacją Lipiny Wąskotorowe. Jeszcze kawałeczek dalej przebiegała linia kolei piaskowej od stacji Marta do Lipin przez Chropaczów. Kolej ta obsługiwała mosty zsypowe znajdujące się na Chropaczowie i na Lipinach.
Słowa kluczowe: 6Dg, 6Dg-140
Data: 05.11.2017 14:00
Wyświetleń 4921
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 Głosów)
Wielkość pliku: 606.0 KB
Dodał: Czapajew

EXIF Info
Make: EASTMAN KODAK COMPANY
Model: KODAK EASYSHARE C713 ZOOM DIGITAL CAMERA
Exposure time: 1/322 sec(s)
Aperture value: F/6.7
ISO speed: 80
Date created: 07.01.2007 13:04:57
Focal length: 11.6mm


Autor: Komentarz:
QWE
Gość
Kolej piaskowa...

Czy ktoś się orientuje, gdzie można znaleźć materiały na temat szlaku piaskowego z Marty do Lipin przez Chropaczów. Rejony stacji Marta, Kinga , Zygmunt August są dla mnie znane... Wspomniany szlak do Lipin jest dla mnie zagadką. Interesują mnie obsługiwane mosty, szyby oraz dane techniczne szlaku z datami powstania i likwidacji.
05.11.2017 20:04  
lol
Gość
...

polecam "Koleje Piaskowe" ...
06.11.2017 06:23  
Czapajew
Użytkownik

Data: 18.01.2017
Komentarzy: 40
-

Niebawem zrobię jakąś fotorelację z tego szlaku od stacji Marta do Lipin. Na lipinach znajdował się most przy szybie Jerzy przy ulicy Żelaznej. Obecnie znajdują się tam takie firmy jak Delta Trans i Ramirent. Jeśli chodzi o Chropaczów, to w pobliżu terenu KWK Śląsk znajdowało się rozgałęzienie torów ( coś na wzór "mijanki"), tak to przynajmniej wyglądało na mapie, jednak nie było na niej przy tym torze nic więcej zaznaczone. Ciekaw jestem co pisze w tej książce " Koleje Piaskowe" na ten temat. Korzystałem z map z tej strony:
http://www.orsip.pl/uslugi/archiwum-panstwowe
09.11.2017 21:43 Offline Czapajew
QWE
Gość
Kolej piaskowa...

W książce "Koleje Piaskowe" na ten temat jest bardzo mało informacji. Szlak nie jest naniesiony na mapie z 1985r. Osobiście pamiętam ostatnie miesiące istnienia szlaku. Istniało jeszcze torowisko (nieczynne) i wygaszone semafory. W tym czasie nie było już sieci trakcyjnej. Kiedyś obiło mi się o uszy, że od szlaku istniała bocznica do Polleny Malwa. Nie wiem ile w tym prawdy. Po całkowitej likwidacji szlaku do Lipin przystąpiono do likwidacji stacji Marta.
10.11.2017 21:37  
Czapajew
Użytkownik

Data: 18.01.2017
Komentarzy: 40
-

Do Polleny Malwa nie było żadnej bocznicy. Linia piaskowa przy tym zakładzie szła w dość głębokim przekopie kolejowym, który został zasypany odpadami górniczymi w 2004r. Poprowadzenie od linii piaskowej jakiegokolwiek toru do Polleny było niemożliwe.
11.11.2017 19:32 Offline Czapajew
KP
Gość
Mijanka Marta

Spróbuj poszukać na jakimś portalu Świętochłowickim materiałów na temat historii przemysłu w naszym mieście około 8 czy 10 lat temu natknąłem się na dyskusję na temat kopalni Matylda i wspomnianego szlaku piaskowego wraz ze zdjęciami z początku.lat80..
13.11.2017 19:34  
Czapajew
Użytkownik

Data: 18.01.2017
Komentarzy: 40
-

W zeszły weekend na stronie eksploratorzy.com.pl opublikowałem fotorelację z tego nieistniejącego już szlaku.
http://eksploratorzy.com.pl/viewtopic.php?f=111&t=31518
17.11.2017 18:34 Offline Czapajew
Łukasz P
Administratror

Data: 18.09.2009
Komentarzy: 453
...

Bardzo ciekawy materiał :).
17.11.2017 20:10 Offline Łukasz P packa28 at poczta.onet.pl
Markus
Gość
wspomnień czar

Super zobaczyć po latach to miejsce. Sieci trakcyjnej już nie było na Matyldę gdy pracowałem na sieciowym w latach osiemdziesiątych. Brałem udział w likwidacji słupów na całej długości bocznicy. Pozdrawiam.
18.11.2017 16:37  
KP
Gość
...

Odgrzebałem dzisiaj plan miasta Świętochłowice z 1987 roku z naniesionym szlakiem o którym mowa oraz torem na dawny szyb podsadzkowy Piast,odgałęzienie na Szyb Kinga oraz mijanką przed tym odgałęzieniem.Przyznać trzeba że wrażenie z dzisiejszej perspektywy robi ilość różnych torów,bocznic tory wąskie rzecz jasna ich przebieg wszystko ładnie jest zaznaczone.Fotorelację oglądałem-dobra robota👍
19.11.2017 09:17  
Czapajew
Użytkownik

Data: 18.01.2017
Komentarzy: 40
-

@Markus w którym mniej więcej roku zostało zlikwidowane torowisko?
@KP jakbyś mógł, to wrzuć proszę link do tego planu miasta. Szukałem też tej dyskusji odnośnie KWK Matylda i szlaku piaskowego, o którym wspomniałeś, ale niestety bezowocnie.
26.11.2017 10:52 Offline Czapajew
Markus
Gość
???

Lata płyną i jeśli dobrze pamiętam to słupy były likwidowane na Matyldzie jesienią 1988 lub 1989r. a torowisko zaraz potem. Nie istniał już wtedy most podsadzkowy, tor był zarośnięty trzeba bylo go oczyszczać. W dwóch lub trzech miejscach brakowało szyn i drogowy musiał je wstawić.Pozdrawiam.
03.12.2017 14:02  
KP
Gość
..

Tej mapy nie znajdziesz niestety w sieci ale mogę ją dostarczyć tobie do przejrzenia( jestem ze świon).mapa-wydanie ppwk Warszawa 1987 skala 1:12 000.
09.12.2017 18:26  

Wyślij komentarz
Osoba:
Tytuł
Komentarz:
 
BBCode
Kod weryfikacyjny

Przepisz litery z obrazka. Duże i małe litery są rozróżniane.
Jeśli masz problem z odczytaniem znaków, kliknij w obrazek a wygeneruje się nowy.
 


Poprzednie zdjęce:
6Dg-139  
 Następne zdjęcie:
6Dg-140