c_tl over_banner c_tr
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

T448p-003
T448p-003
Komentarzy: 2
P.Banasz


KWK KATOWICE-KLEOFAS
Poprzednie zdjęce:
Stacja Jaworzno  
 

KWK KATOWICE-KLEOFAS

Rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy autora zdjęcia surowo zabronione!!!

KWK KATOWICE-KLEOFAS
Komentarz: 2001 | Katowice | Pozostałości po infrastrukturze kolejowej KWK Katowice-Kleofas, ruch Katowice. Zdjęcie autorstwa Ariela Ciechańskiego, zgoda jest.
Słowa kluczowe:  
Data: 11.07.2010 22:21
Wyświetleń 33152
Pobrań: 1
Ocena: 0.00 (0 Głosów)
Wielkość pliku: 278.1 KB
Dodał: Łukasz P


Autor: Komentarz:
Kamil (no log)
Gość
...

@... Trudno odpowiedzie?, gdy jeszcze kopalnia fedrowa?a to równolegle do torów PKP ??cz?cych KWK Katowice ze stacj? Katowice D?brówka Ma?a sz?a równolegle linia kolei piaskowych, sk?ady piaskowe by?y kierowane na P.odg Borki a pó?niej na D?brówk? Ma?? i na ko?cu na lini? do kopalni. Raczej linia PKP by?a zeelektryfikowana ni? piaskowa, ??cznica z p.odg Borki do Szopienic nie posiada?a sieci trakcyjnej, cho? mog? si? myli?.
14.07.2010 00:14  
Kamil (no log)
Gość
...

Wg. kolej.one.pl linia z p.odg Ro?dzie? Rd do Szybu Bogucice jest czynna. Mo?e kto? to potwierdzi??
14.07.2010 00:32  
CenTraX!
Gość
...

Tutaj -> http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=267 ( i odpowiednio dalej w lewo ) znajdziecie kilka fotek KWK Katowice.
14.07.2010 00:45  
kuznior
Administratror

Data: 25.09.2009
Komentarzy: 42
dla jasnosci

Nie no spokojnie... do KWK Katowice tor kolei piaskowej szed? przez stacj? Rodzie? bezpo?rednio i by? zelektryfikowany a? do samej kopalni. Po drodze by?y dwa szyby podsadzkowe: Gen. Bem i Bogucice. Przez D?brówk? Ma?? tory prowadzi?y do szybu Powietrzy II KWK Gottwald (Kleofas).
Raczej tor PKP nie by? zelektryfikowany ale nie mam pewno?ci.
Szlak Rozdzie? - Bogucice zosta? ZLIKWIDOWANY jakie? 10 lat temu.
14.07.2010 16:27 Offline kuznior
J?dru?
Gość
...

Tor PKP by? bez sieci. Mówi?o si?, ?e kopalnia jej nie chcia?a.
15.07.2010 22:48  
TRS2006
Użytkownik

Data: 06.05.2010
Komentarzy: 56
.

Nie by?o nawet takiej potrzeby. Dzienne wydobycie na poziomie 5500 ton w latach 70 a w latach kolejnych jego spadanie nie wymusza?o elektryfikacji. Tymbardziej, ?e szlak z Szopienic na Stary zelektryfikowano pod koniec lat 80. Nikt by nie elektryfikowa? bocznicy wiedz?c, ?e w kopalni ko?cz? si? z?o?a w?gla.
22.07.2010 23:39 Offline TRS2006 hanysschlesien at o2.pl 353594
J?dru?
Gość
.

Tyle tylko, ?e po zelektryfikowaniu D?brówki, nie by?o czym tego w?gla z kopalni wyci?ga?. Wcze?niej robi?y to lokomotywy poci?gowe, czyli ST44, a "?era?" 2 ST44 (a nawet Ty45 + ST44).
23.07.2010 03:48  
Kamil (no log)
Gość
....

Przed zamkni?ciem kopalni, który zak?ad si? zajmowa? si? obs?ug? sk?adów do/z? ?azy czy Katowice. W przypadku 'Wujka' sk?ady PKP obs?uguje ?azowskie Trumny.
24.07.2010 14:44  
TRS2006
Użytkownik

Data: 06.05.2010
Komentarzy: 56
.

No a jak my?lisz? Wtedy to jeszcze by?o PKP, bez tego ca?ego burdelu. Najcz??ciej Katowic, TG na pewno macza?y palce ze swoimi gagarami. ?azy te? co? musia?y. Wszystkiego po trochu.
25.07.2010 17:34 Offline TRS2006 hanysschlesien at o2.pl 353594
J?dru?
Gość
.

Zale?y o jakim okresie mowa. Przed elektryfikacj? by?y to ST44 - poci?gi z i do Tarnowskich Gór z MD Tarnowskie Góry a z i w kierunku ?az z MD ?azy i sporadycznie z MD Katowice, Szczakowa, czy Szopienice. Te ostanie prowadzi?y te? inne "jednorazowe" relacje. Chyba tylko gagarów z Bytomia i Chebzia tu nie by?o (nie licz?c tranzytów). Pojedyncze wagony jecha?y w poci?gu do Muchowca, na odcinku do Szopienic P?n szopienick? SM31, a dalej katowick?, szczakowsk? lub szopienick? ST44. Jeszcze w latach 80. trafia? si? te? szopienicki Ty45. Pó?niej ju? tylko szopienickie SM31, które po jednej z kolejnych reorganizacji przesz?y do Szczakowej.
25.07.2010 21:37  

Wyślij komentarz
Osoba:
Tytuł
Komentarz:
 
BBCode
Kod weryfikacyjny

Przepisz litery z obrazka. Duże i małe litery są rozróżniane.
Jeśli masz problem z odczytaniem znaków, kliknij w obrazek a wygeneruje się nowy.
 


Poprzednie zdjęce:
Stacja Jaworzno