c_tl over_banner c_tr
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

TEM2-100
TEM2-100
Komentarzy: 0
kuba


Plan schematyczny: LOMPA 1994 r.
Poprzednie zdjęce:
Plan schematyczny: BAŃGÓW 1997 r.  
 Następne zdjęcie:
Plan schematyczny: ZYGMUNT AUGUST 1996 r.

Plan schematyczny: LOMPA 1994 r.

Rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy autora zdjęcia surowo zabronione!!!

Plan schematyczny: LOMPA 1994 r.
Komentarz: Od początku powstania posterunku do około 1996 r. zabudowane były kluczowe urządzenia zrk. Urządzenia te, przy dużym ruchu ograniczają przepustowość. Z tablicy zależności wynika, że po Lompie zasadniczo jeździło się na "wprost" za wyjątkiem dojazdu do szybu. Przypuszczalnie już na posterunku Zygmunt-August następowało odpowiednie przekierowanie składów na dany tor. Na Auguście pociągi w kierunku Barbary kierowano na tor nr 2, natomiast w kierunku Juliana na tor nr 1. Dojazd do mostu zsypowego odbywał się tylko z toru nr 2 na sygnał Ms2 (jazda manewrowa dozwolona). Pomiędzy Lompą a Zygmuntem-Augustem istniały 2 szlaki jednotorowe.
Najprawdopodobniej podczas przebudowy posterunku Zygmunt-August w 1996r. postanowiono przebudować również posterunek Lompa. Zabudowano wtedy urządzenia mechaniczne scentralizowane, które funkcjonowały do końca istnienia posterunku. Wymieniono również głowicę w semaforze "A" na czterokomorową (wjazd na szyb odbywał się na światło pomarańczowe-sygnał S5, przejazd w kierunku Juliana i Barbary na światło zielone-sygnał S2) oraz przy torze drugim semafor "G" zastąpiono tarczą zaporową. Powstał wtedy szlak dwutorowy jednokierunkowy.
Słowa kluczowe: Plan, schematyczny, Lompa
Data: 23.06.2017 21:50
Wyświetleń 1689
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 Głosów)
Wielkość pliku: 352.9 KB
Dodał: Jacek


Autor: Komentarz:
Koolejorz
Gość
Korekta

Zamiast [...] już na posterunku Zygmunt-August następowało odpowiednie przekierowanie składów [...] lepszym sformułowaniem byłoby
"już na stacji Zygmunt August następowało odpowiednie przekierowanie składów..."
26.06.2017 13:43  
Adam D.
Gość
Północna Magistrala Piaskowa

Z przedstawionego planu schematycznego p.odg. Lompa wynika, że nie mógł to być końcowy punkt Magistrali Północnej. W literaturze przedmiotu często można przeczytać, że Magistrala Północna zaczynała się na stacji przemysłowej Jęzor JCA w Sosnowcu i kończyła na p.odg. Lompa w Bytomiu.
Układ posterunku jest zbyt prosty, a urządzenia s.r.k. zbyt prymitywne, aby był to punkt końcowy Magistrali.
Według mnie mianem "zakończeniem" Magistrali Północnej była stacja Zygmunt August, która umożliwiała przejazd na Magistralę Zachodnią KP Kotlarnia oraz na sieć PKP poprzez Piekary Szarlej.
26.06.2017 13:54  
żabek
Administratror

Data: 07.01.2014
Komentarzy: 38
@up

@Adam D.
W owych czasach początkiem magistrali północnej była stacja Jęzor Centralny - największa stacja kolei przemysłowej w Europie. Nie przeszkadzało to, żeby wyjazdy ze wszystkich torów stacyjnych odbywały się na sygnały podawane na mechanicznych tarczach zaporowych. Skomplikowanie układu torowego czy zastosowane usrk nie mają żadnego znaczenia. Lompa była uznawana za koniec magistrali bo de facto była ostatnim posterunkiem na drutorowym odcinku, dalej były dwa jednotorowe szlaki na Julian i na Barbarę. Do tego dochodzi bardzo wiele zależności historycznych ale przy tej rozmowie to dużo piwa byśmy mogli wypić a tematu nie wyczerpać :)
26.06.2017 21:18 Offline żabek
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 28
stacja a posterunek

W 1994 r. Zygmunt August nie był stacją.Proszę spojrzeć na plan z tego okresu wraz z opisem. Brak semaforów wyjazdowych K,L,H,J. Posterunek Lompa nie był zakończeniem magistrali Północnej ani też Zygmunt August. Po drodze do magistrali zachdniej z Zygmunta Augusta było jeszcze kilka posterunków.
Jeśli chodzi o literaturę, być może chodzi o SRJP do przewozu pracowników.Proszę o podanie źrodła to będzie można to jakoś zweryfikować.
26.06.2017 23:42 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 28
sprostowanie

Po przejrzeniu literatury faktycznie posterunek LOMPA był zakończeniem magistrali północnej. Błąd w moim komentarzu. Zwracam honor :)
Szlaki jednotorowe od LOMPY były odnogami.
Link dla wyjaśnienia :)
http://www.kolejpiaskowa.pl/details.php?image_id=3793
30.06.2017 18:03 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
żabek
Administratror

Data: 07.01.2014
Komentarzy: 38
@Jacek

Cieszę się, że miałem rację mimo, że to co pisałem nie było poparte niczym więcej niż własną wiedzą - nie miałem dostępu do tego dokumentu, który zamieściłeś.
02.07.2017 11:01 Offline żabek
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 28
Literatura (PMPPW-TRK)

TECHNIKA RUCHU KOLEJOWEGO - KOLEJ PIASKOWA
Katowice 1994 r.
02.07.2017 21:10 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
Daniel G.
Gość
Świetna robota

Panie Jacku - jestem niezmiernie wdzięczny za wykonanie planów schematycznych posterunków ruchu.
Na moment wskrzesił Pan do życia świat kolei piaskowej, którego już nigdy nie zobaczymy.

P.S.
Właśnie do historii przechodzi Południowa Magistrala Piaskowa . Niestety.
05.07.2017 22:54  
Bojar
Użytkownik

Data: 26.09.2010
Komentarzy: 98
.

@Daniel G. - ale nie cała przechodzi do historii, przynajmniej jak na razie.
06.07.2017 16:35 Offline Bojar
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 28
Plany

@Daniel G. - Nie ma sprawy. Mam nadzieję, że prace będą trwały jeszcze długo... Wszystko zależy oczywiście od ilości zgromadzonych informacji.
@Users
Wiele planów schematycznych nie powstałoby bez Waszej pomocy i współpracy. Dzięki z góry.
Jak macie jeszcze jakieś ciekawe materiały (zdjęcia pulpitów, planów świetlnych) stacji lub posterunków jeszcze nie publikowanych to przesyłajcie. Wszystko może się przydać.
10.07.2017 17:35 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
Coolejorz
Gość
@żabek

Z tym wspólnym piwem to nie jest taki głupi pomysł. Można by zorganizować spotkanie w realu i poświęcić kilka kwadransów na dyskusje o kolei piaskowej... sącząc przy tym złocisto-chmielowy trunek.
Co myślicie?
14.07.2017 21:49  
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 28
@Coolejorz

Jestem za. Biorąc pod uwagę okres wakacyjny, myślę, że wrzesień będzie dobrym terminem. Tak wstępnie miejsce spotkania - okolice JCC (np. fashion house). Trzeba tylko zweryfikować czy istniejące tam knajpki serwują browarek. Ewentualnie coś innego...
14.07.2017 22:52 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
Markus
Gość
???

Jeżeli mogę to też chętnie przyjadę. Przepracowałem trochę czasu na tej kolei i z łezką w oku wspominam ten czas, klimat i ludzi. Pozdrawiam.
16.07.2017 18:30  
stalecki_pl
Gość
Spotkanie sympatyków kolei piaskowej

Sprawdziłem tę miejscówkę. Teraz Fashion House nazywa się Designer Outlet. Niestety nie ma piwa w tamtejszych knajpkach. Może lepszym miejscem będzie Sosnowiec Centrum. Lepsze skomunikowanie dla pijących browary.
17.07.2017 00:36  

Wyślij komentarz
Osoba:
Tytuł
Komentarz:
 
BBCode
Kod weryfikacyjny

Przepisz litery z obrazka. Duże i małe litery są rozróżniane.
Jeśli masz problem z odczytaniem znaków, kliknij w obrazek a wygeneruje się nowy.
 


Poprzednie zdjęce:
Plan schematyczny: BAŃGÓW 1997 r.  
 Następne zdjęcie:
Plan schematyczny: ZYGMUNT AUGUST 1996 r.