c_tl over_banner c_tr
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

TEM2-125
TEM2-125
Komentarzy: 0
Łukasz P


Plan schematyczny: ZYGMUNT AUGUST 1996 r.
Poprzednie zdjęce:
Plan schematyczny: LOMPA 1994 r.  
 Następne zdjęcie:
Plan schematyczny: ZYGMUNT AUGUST 1994 r.

Plan schematyczny: ZYGMUNT AUGUST 1996 r.

Rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy autora zdjęcia surowo zabronione!!!

Plan schematyczny: ZYGMUNT AUGUST 1996 r.
Komentarz: Powyższy plan schematyczny przedstawia układ torowy oraz cześć infrastruktury po przebudowie, która miała miejsce w 1996 r.
Rozjazdy nr 1 i nr 2 przesunięto w stronę posterunku odgałęźnego Azoty wyposażając je w napędy elektryczne ze względu na znaczną odległość od nastawni.
Wpłynęło to oczywiście na zmianę lokalizacji semafora A i SzA2N.
Dostawiono semafory H,J,K,L. W tym momencie Zygmunt August
stracił miano posterunku na rzecz stacji.
Głowice w semaforach A,D,E,G zmieniono z 3-komorowych na 4-komorowe z racji uzależnienia ich wskazań od semaforów wyjazdowych. Dodano dwie tarcze manewrowe Tm1,Tm2.
W 1995 r. zlikwidowano odgałęzienie do szybu Zygmunt August lecz zwrotnicę pozostawiono (nr 8).
Zwrotnica ta była unieruchomiona i nie brała udziału w przebiegach.
Została fizycznie zlikwidowana dopiero podczas kolejnej przebudowy w 2003 r. wraz ze zwrotnicą nr 9 oraz nr 10.
W 2003 r. również zlikwidowano tor nr 2 do posterunku Lompa wraz z semaforem D i tarczą ToD.
Zastąpiono tarczę zaporową SzA2N semaforem 4-komorowym M tworząc w ten sposób dwa szlaki jednotorowe w kierunku Siemianowic.
W 2007 r. zlikwidowano szlak Zygmunt August-Karol Miarka wraz z przynależną infrastrukturą.
W kolejnych latach to już było tylko gorzej......
Słowa kluczowe: plan, schematyczny, Zygmunt, August
Data: 08.06.2017 23:33
Wyświetleń 2292
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 Głosów)
Wielkość pliku: 255.7 KB
Dodał: Jacek


Autor: Komentarz:
KP Szczakowa
Gość
Wyrazy szacunku

Pogratulować rzetelnej wiedzy i kronikarskiej dokładności. Wszystko na to wskazuje, że Pan Jacek musiał pracować na tym posterunku.
Proszę podzielić się wiedzą, jaki ruch odbywał się na bocznicę Podstacji Maciejkowice.
09.06.2017 01:21  
żabek
Administratror

Data: 07.01.2014
Komentarzy: 38
organizacja ruchu

Ruch na podst. Maciejkowice odbywał się podobnie jak ruch na Biały Brzeg w Jaworznie. Tutaj blokowany był jeden tor (1) do podg. Lompa. Skład wyjeżdżał na szlak, po minięciu zwrotnicy pomocnik udawał się do szafy przytorowej w której znajdował się telefon do dyżurnego na Zygmuncie Auguście. Zgłaszał fakt minięcia zwrotnicy, dyżurny dawał zgodę na wyjęcie klucza do zwrotnicy z zamka elektromagnetycznego. Pomocnik otwierał zamek przy zwrotnicy, przekładał ją, po przejechaniu składu na bocznicę zwrotnica wracała w położenie zasadnicze, była blokowana zamkiem, klucz wracał do zamka elektromagnetycznego co znaczyło, że szlak na Lompę można zwolnić.
Wyjazd na szlak z bocznicy podobnie: telefon do dyżurnego, zablokowanie szlaku (ewentualnie z opóźnieniem jeśli coś na nim było), zgoda na wyjęcie klucza, otwarcie zamka przy zwrotnicy, przełożenie zwrotnicy, przejazd na szlak, zwrotnica z powrotem "na prosto", zamknięcie zamkiem, klucz do zamka elektromagnetycznego w szafie, ewentualnie telefon do dyżurnego i powrót pod semafor G jak normalny pociąg z Lompy po torze niewłaściwym. Semafor G nie miał wskaźnika W24 więc pewnie wjazd na stację odbywał się na sygnał zastępczy.
09.06.2017 18:38 Offline żabek
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 29
.

Niestety nie pracowałem na tym posterunku. Zawodowo nie jestem związany z koleją. Zgromadzone materiały oraz informacje pozwoliły na częściowe opisanie historii tej stacji.
Posiadam pewne informacje na temat historii posterunku z wcześniejszych lat ale wymaga to potwierdzenia. Nie jestem pewny wszystkiego na 100%. A więc...
Najprawdopodobniej układ torowy od początku istnienia do końca lat 60-tych był uboższy o tory nr 4 oraz 6, a sam posterunek był zlokalizowany w okolicach zwrotnicy nr 8. W momencie powstania posterunku Karol Miarka (chciałbym zaznaczyć, że obsługa jak i posterunek podlegał pod KWK Rozbark) przebudowano posterunek Zygmunt-August wg planu z 1994 r. Tory 4 i 6 służyły przeważnie do oblotu składu z kamieniem, który przyjechał z KWK Rozbark. Po oblocie parowóz zabierał wagony i udawał się na zwałowisko Barbara (nie było sieci trakcyjnej od post.Karol Miarka w kierunku KWK Rozbark).
10.06.2017 00:06 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
KP Szczakowa
Gość
Wyrazy szacunku

Panie Jacku... to tym większe wyrazy uznania i szacunku ;-]
19.06.2017 12:37  
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 29
.

Dziękuję. Tak w ogóle to "Jacek" nie "Pan Jacek" :).
30.06.2017 18:07 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
misza
Gość
wspomnienia

Pamiętam taki epizod gdzieś na przełomie lat 80/90, że zakleszczyło wagon na moście w Maciejkowicach. Wycinali go kilka dni i po wznowieniu ruchu piasek jeździł dzień i noc. Sporadycznie zdarzały się składy które jadąc od Siemianowic nawet nie zatrzymywały się na stacji Zygmunt August, tylko od razu szły na most (mosty) w Maciejkowicach.
07.07.2017 00:24  
Daniel G.
Gość
Poprawka

Plan schematyczny nie określa, które tory stacyjne były objęte trakcją elektryczną.
Czy w roku 1996 po modernizacji ZA, tory 4 i 6 były pod trakcją?
14.07.2017 22:01  
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 29
Trakcja

Były pod trakcją tak jak tory 1 i 2.
Foto:
http://forum.modelarstwo.info/attachments/1-jpg.332914/
http://forum.modelarstwo.info/attachments/2-jpg.332915/
14.07.2017 23:12 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl
Jacek
Użytkownik

Data: 24.06.2016
Komentarzy: 29
c.d trakcja

Zdjęcia są co prawda z 1989 r. ale tak samo było 1996 r.
15.07.2017 10:58 Offline Jacek jacek.bialow at interia.pl

Wyślij komentarz
Osoba:
Tytuł
Komentarz:
 
BBCode
Kod weryfikacyjny

Przepisz litery z obrazka. Duże i małe litery są rozróżniane.
Jeśli masz problem z odczytaniem znaków, kliknij w obrazek a wygeneruje się nowy.
 


Poprzednie zdjęce:
Plan schematyczny: LOMPA 1994 r.  
 Następne zdjęcie:
Plan schematyczny: ZYGMUNT AUGUST 1994 r.