c_tl over_banner c_tr
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

TEM2-273+TEM2-236+SM42-2112
TEM2-273+TEM2-236+SM42-2112
Komentarzy: 0
Bartłomiej H.


TEM2-083+182-035
Poprzednie zdjęce:
TEM2-260+3E-001+3E-005  
 Następne zdjęcie:
TEM2-283

TEM2-083+182-035

Rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy autora zdjęcia surowo zabronione!!!

TEM2-083+182-035
Komentarz: 12.09.2011 | Będzin | Tamarka z elektrykiem jedzie szlakiem Brzozowica-Kuźnica.
Słowa kluczowe: TEM2, 182, TEM2-083, 182-035
Data: 18.09.2011 18:30
Wyświetleń 7043
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 Głosów)
Wielkość pliku: 364.7 KB
Dodał: Łukasz P

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D40
Exposure time: 1/640 sec(s)
Aperture value: F/8
ISO speed: 200
Date created: 12.09.2011 11:13:45
Focal length: 62mm


Autor: Komentarz:
Iwo
Gość
Tarcza

Pytanko - od kiedy TO jest "martwa"?
19.09.2011 15:09  
Krzysiek
Gość
...

W tych okolicach dochodzi do wielu kradziezy kabli itp.do wunkcjonowania i dzialania semaforów i moze to jest przyczyn?.
19.09.2011 16:21  
Iwo
Gość
Tarcza

O kradzie?ach to wiem, tym niemniej z tego co widzia?em, to wiele tarcz oraz semaforów w rejonie B?dzina "nie dzia?a" Przykre to, ?e tak upada kolej...
20.09.2011 10:01  
Dawid
Gość
Tarcza.

Ta tarcza dzia?a?a na 100 % w latach 90. Aktualnie ten szlak przeszed? do historii.
24.07.2012 12:22  
Iwo
Gość
re:

Od strony KWA szlak ko?czy si? przed przejazdem kolejowym na drodze do Pogorii czyli ul. Robotniczej - to co zosta?o u?ywaj? jako ?eberko wyci?gowe - paradoksalnie wjazdu strze?e jeszcze semafor cho? kawa?ek dalej jest TM. Poza tym niedawno zrobiono na ?cie?ce rowerowo - pieszej nowy "bezpieczny" przejazd. Ciekawi mnie, kiedy z?omiarze rozbior? most nad Przemsz?...
25.07.2012 00:59  
J?dru?
Gość
...

Ten przejazd to mój pierwszy kontakt z kolej?. Wtedy by?a tu budka z dró?nikiem. Zaraz za drog?, na ?uku przed rzek?, sta?y semafory, wjazdowy do Brzozowicy i wjazdowy do Ksawery. Po jednym torze je?dzi?y poci?gi piaskowe, po drugim nieustannie krz?ta?y si? kopalniane parowozy. Pó?niej by?a elektryfikacja. Po latach dobrobytu nast?pi? regres. Zacz?to stopniowo likwidowa? posterunki, potem ju? ca?e bocznice, pojawi?y si? pierwsze kradzie?e ...
28.07.2012 01:38  
Iwo
Gość
re:

Mi?e wspomnienia, mo?e jaki? material zdj?ciowy z tamtych lat masz?
28.07.2012 16:22  
J
Gość
...

Zdj?? raczej nie mam. Kto by w tamtych czasach robi? zdj?cia czego?, co ca?y czas jest za oknem i nigdzie nie ucieknie, a ka?de pstrykni?cie mia?o realn? warto?? finansow?, bez wzgl?du na efekty ...
Mo?e i jakie? gdzie? jest, ale je?li nawet, to i tak "papierowe" tylko.
29.07.2012 22:04  
Dawid
Gość
.

Jakby kto? mia? materia?y z danej stacji Ksawera lub Brzozowica by?o super. Ja za ?ebka tez tam przebywa?em , pami?tam równie? ten tor kopalniany oraz rozjazdy na stacji Ksawera. Za mostem by?a równie? nastawnia , d?ugo straszy?a jako ruina a? w ko?cu poleg?a. Mo?e ma kto? jej zdj?cia ?
24.08.2012 11:26  
kuznior
Administratror

Data: 25.09.2009
Komentarzy: 46
brzozowica

http://imageshack.us/f/521/1005457p.jpg/ - Zdj?cie nastawni Bw1 autorstwa Tomasza Treli (lagisza.rox.pl)
25.08.2012 10:51 Offline kuznior
J?dru?
Gość
Bw1

Ale to chyba "nowa" nastawnia, po przebudowie stacji w latach 80. Stara Bw1 by?a zaraz za mostem. Po drugiej stronie torów sta? ?uraw wodny parowozowni Brzozowica, czerpi?cy wod? prosto z rzeki. Zapewne miejsce po uj?ciu jest tam do dzi?.
26.08.2012 14:21  
kuznior
Administratror

Data: 25.09.2009
Komentarzy: 46
Brzozowica

http://img28.imageshack.us/img28/1265/brzozowica.gif - plan stacji na podstawie informacji, które uda?o mi si? zdoby?. J?dru? masz jakie? uwagi? Jak wygl?da?y losy odkrywki Brzozowica po zako?czeniu eksploatacji?
02.09.2012 19:08 Offline kuznior
J?dru?
Gość
Brzozowica

Z grubsza si? zgadza, mo?e tylko cz??? na lewo od Bw jest proporcjonalnie zbyt d?uga. Tak wygl?da?a stacja po przebudowie w roku 1978. Urz?dzenia elektryczne, wsz?dzie albo semafory, albo Tm. Pulpity nie by?y kostkowe. Mia?y lico z blachy, z namalowanym uk?adem torów i semaforów. Gdzie? chyba mam podobny szkic, mo?e kiedy? si? odnajdzie :))
Jestem przekonany, ?e w miejscu "zbiornik kruszywa" by? gara? dla lokomotywy manewrowej.
A kopalnia? Powoli j? zasypano. Od strony Ksawery najpierw je?dzi?y poci?gi Huty Dzier?y?ski z ?u?lem, pó?niej przez jaki? czas Huty Katowice, now? ??cznic? z Piek?a. Jednocze?nie elektrownia sk?adowa?a tu popio?y. Czy i co trafi?o tam kolej? od strony ?agiszy i Rozkówki, albo samochodami - nie wiem. Szyb Walery i zbiornik piasku przy nim czynne by?y d?u?ej, ale z piaskiem przyje?d?a?y ju? poci?gi KP Maczki Bór. Zmienia?y czo?o na Ksawerze, która w tym czasie by?a mijank? (i jednocze?nie ci?gle w?z?em). By?y to pierwsze czteroosiowe wagony rolkowe na tej linii. Jedna z koparek krocz?cych przejecha?a z dna kopalni na ha?d? popio?ów po pó?nocnej stronie torów (wysypano wtedy pewnie ca?y poci?g piasku na tory). Budynek parowozowni zosta? kolejno przejmowany przez ró?ne firmy (m.in. Kombinat Budowlany z Kielc) zwi?zane z budow? Huty Katowice i okolicznych nowych osiedli mieszkaniowych, i sta? si? baz? naprawcz? dla taboru samochodowego (wykorzystano istniej?ce w hali kana?y, obrabiarki ...). Podobnie wykorzystano dawne kopalniane zaplecze remontowe mieszcz?ce si? w pobli?u szybu. Pó?niej, oko?o roku 1990, w budynku parowozowni by?a baza prywatnej firmy autobusowej. Ze zdj?? satelitarnych wynika, ?e ten budynek stoi do dzi?.
03.09.2012 14:33  
kuznior
Administratror

Data: 25.09.2009
Komentarzy: 46
Brzozowica

Co do zbiornika kruszywa, jego pozosta?o?ci s? widoczne na geoportalu. Szopa by?a mo?e dalej przy koncu toru?
Mówisz, ?e na prze?omie lat 80/90 ksawera by?a wy??cznie mijank?, a jak wyglada?a w czasach ?wietno?ci? Móg?by? w chwili wolnego czasu wyryswa? jej uk?ad? I jeszcze jedno pytanie, czy ogda??zienie ze szlaku Ksawera - Walery prowadz?ce na zwa?owisko by?o strowane z Bw1?

A co do Maczek, co powodowa?o, i? na Walerego wo?ono piasek z odkrywki oddalonej o 30 km, kiedy do dyspozycji by? naturalny dostawca - Ku?nica?
03.09.2012 20:49 Offline kuznior
J?dru?
Gość
Brzozowica i Ksawera

Ksawera.
Od pó?nocy jeden tor dodatkowy, od po?udnia dwa lub trzy tory plus "tranzytowy" tor kopalniany obejmuj?cy ca?o??. Ten tranzytowy to tor na ?ab?dzk?. Mia? on od strony Bw osobny rozjazd ??cz?cy go z torami zasadniczymi. Mo?liwe, ?e w drugim ko?cu te? - raz widzia?em, jak parowóz hutniczy wracaj?c z odkrywki wjecha? na tor g?ówny, wi?c albo by?o drugie przej?cie rozjazdowe, albo z jakiego? powodu jecha? np na Ku?nic?. Od strony Bw by?a nastawnia wykonawcza, tam gdzie teraz jakie? rury id? gór?. Od strony Ku?nicy by? dy?urny, poniewa? jednak ta nastawnia by?a zbyt centralnie po?o?ona, mo?liwe jest, ?e w rejonie rozjazdów by?a jeszcze jedna nastawnia wykonawcza. Pó?niej zredukowano to do uk?adu mijanka + podg (ju? na przeka?nikach), nast?pnie zlikwidowano dwa rozjazdy i zosta? tylko podg, a? wreszcie zamkni?to posterunek. Od tej pory jeden z torów by? szlakiem Ku?nica - Brzozowica, drugi s?u?y? do dojazdu na ?ab?dzk?, poprzez rozjazdy dawnej Ksawery. Na ko?cu i te rozjazdy zlikwidowano a tor od ?ab?dzkiej w??czono nowym rozjazdem w czynny tor szlakowy - to jeszcze mo?na zobaczy? na zdj?ciach z satelity. Nie by?o nigdy po??czenia z ciep?owni?, o czym gdzie? czyta?em.
Brzozowica.
Od strony Ksawery, zaraz za mostem, w torze pó?nocnym by? rozjazd, który kierowa? na wprost, lub na rozjazd "zwa?owisko-Walery" - ten wtedy by? krzy?owy. Tu (przy mo?cie) sta?a nastawnia Bw1. Tor piaskowy skr?ca? w prawo i omija? od pó?nocy ca?? stacj?. Dopiero za ostatnim rozjazdem linia przechodzi?a w dwutorow?. Trzeba pami?ta?, ?e Brzozowica by?a stacj? kopalnian?, po??czon? bocznic? ze stacj? w ?agiszy. Potem powsta?o po??czenie z ?ab?dzk?, za? kolej piaskowa to by? nowy wynalazek i w tym miejscu (wtedy, bo struktura przewozów z czasem si? zmieni?a) przechodzi?a tylko tranzytem. Tor opisany "zwa?owisko" kierowa? na g?ówny uk?ad stacji. Tor na Walery skr?ca? do?? ostro na po?udnie. Na ko?cu ?uku by? rozjazd, który kierowa? na tory parowozowni. Ju? przed Walerym, przy przeje?dzie sta? posterunek Bw13 (albo Bw11 - nie pami?tam, a myli mi si? to z Maczkami, bo tam te? by?y Mz11 i Mz13). Po przebudowie zosta? jeden rozjazd zamkni?ty na zamek trzpieniowy w kierunku szybu (oraz, przez czas jaki?, rozjazdy do parowozowni - tam wywo?ono cz??? wierzchniej warstwy ziemi z terenów obecnego zbiornika Pogoria 4). Poci?gi hutnicze zapewne zabiera?y klucz do zamka z Ksawery. Pó?niej w rozwidleniu postawiono drewniany posterunek wielko?ci s?awojki, oraz semafor ?wietlny od strony Walerego. Bardzo rzadko widywa?em tam pracownika, a tylko raz zdarzy?o mi si? trafi? na moment, ?e huta czeka?a na zwa?owisku, a? od Ksawery przejedzie piasek do szybu. Po jakim? czasie budk? zlikwidowano, ale semafor pozosta?, i na stoj?cy przed nim poci?g te? kiedy? trafi?em.
Czemu na ko?cu piasek je?dzi? z Maczek - nie wiem.
04.09.2012 14:05  

Wyślij komentarz
Osoba:
Tytuł
Komentarz:
 
BBCode
Kod weryfikacyjny

Przepisz litery z obrazka. Duże i małe litery są rozróżniane.
Jeśli masz problem z odczytaniem znaków, kliknij w obrazek a wygeneruje się nowy.
 


Poprzednie zdjęce:
TEM2-260+3E-001+3E-005  
 Następne zdjęcie:
TEM2-283